Sitter och uppdaterar studentportalen hela tiden. Det vankas ett betyg från förra kursen. Jag vet redan att jag inte får VG, och att jag med största sannolikhet faktiskt är godkänd. Men. Man vill liksom ändå ha betyget registrerat. Och poängen. Nu har jag 150 hp. Snart hoppas jag att det står 165, och bara uppsatsen är klar så är tanken att det ska stå 180 hp så jag kan springa därifrån och aldrig mer sätta min fot på universitetet.
Men, än så länge intet nytt från förra kursen ... Det tar skandalöst lång tid, vill jag påpeka. Vi skickade in rapporten för komplettering första dagarna i april. Snart en månad sen. Börjar bli sur.
Jag inväntar också besked från sonens skola om vilken klass han kommer i. Det spelar förstås ingen roll, jag vet att han kommer att hitta kompisar oavsett vilket, men det är ju ändå spännande när ens barn börjar skolan!
Äh, den som lever får se. Förr eller senare kommer jag ju få besked, så varför vänta?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar